Friday, September 19, 2008


Lebih baik aku diam kan diri aku ini…dari aku bercakap. Aku tak faham kenapa dia wat macam tu…kenapa dia begitu riak dengana ku hari ni??? Aku dah mula bosan dengan perangai dia… kenapa ada orang macam ni… kenapa aku harus rapat dengan dia???? Aku dah cuba sedaya upaya untuk tinggal dia. Tapi ak tak mampu. Kenapa aku harus jaga hati dia??? Kenapa aku yang slalu jaga hati orang lain? Kenapa?kenapa?kenapa??????? korang penah ke jadi macam ni??? Terlalu menjaga hati orang hinggakan hati sendiri kita lupa nak jaga… hati sendiri hancur lebur….hati sendiri yang tanggung semuanya…demi menjaga kebahagiaan orang lain…demi menjaga maruah orang lain. Aku yang tanggung semua. Aku pelik kenapa ramai yang tergila-gilakan dia….dia….dia iya…dia ialah seorang teman aku…kadang-kadang aku selesa dengan dia…tapi banyaknya tak selesa la. Sampai bila aku harus jadi macam ni? Ntah la aku pun tak tau. Macam mana ni???? Macam-macam aku soalkan pada hati kecil aku ni. Tapi semua soalan ni aku sendiri tak boleh jawab. Kadang-kadang aku pun tak tau nak wat apa lagi. Hinggakan sampai tahap aku wat tau..kdg2 leh lupa semua tu….aku sentiasa menangis dalam hati…bila nak berakhir semua ni…..ermmmm…..hanya Allah yang tau…..

No comments: