Sunday, August 9, 2009

congrats to my stud

dulu datangnya jumpa aku...[enuh dengan kekecewaan...cian aku tengok...kat sek lama he is da best student...but...kat cini dia amik vocay...tak pe...tak bermakna dia tidak akan berjaya. so poor little boy....arapan mak n abah dia sanagt tinggi...cita-cita dia nak jadik cikgu sport katanya....tapi cikgu result teruk sejak masuk sek ni....itu ayat yang sering dia ulang pada aku...malam tu...aku jadi konpiusss...ntah la may b masa tu aku penat n letih.aku membantu dia sekadar yang termampu.aku buatkan jadual belajar...aku buat contract with him....aku bimbing dia mcm ne nak wat note kecik...kemahiran mengingat n kemahiran belajar.....aku tengok muka dia penuh sedih, risau,kecewa n risau....kadang-kadang macam nak nangeh pun ade....aku biarkan dia melayan perasaan dia yang berkecamuk tu....hopefully dia dapat ketenangan dari cini....ini cite 2 weeks ago....(arap2 dia ikut sume ni)

10 Ogos 2009 ---10.10am...
aku lalu kat blok vocay...nak cancelkan group KFL untuk kelompok mlm ni....sbb aku akan focus more to indv....then terserempak dgn budak claz dia...dia mana?aku tak nampak pun....si boy cakap cikgu wat ape kat dia......pelik aku...hah ape yang aku dah buat...mampos akuu....(dalam ati ni meneka perkara -ve2 jerk kijenyerrr)...mana dia cikgu nak jumpa.....aku masuk dalam kelas...di hujung sudut kelas aku tengok dia...kemas pakaiannya...bersongkok menunduk muka ke meja....Ya ALLAH....jauhilah aku dari benda2 buruk.....semakin dekat aku menghampiri dia....dia perpaling setelah seda ada orang di belakangnya...."uit cikgu...tak perasan tadi..." aku terus tanya dia..."r u ok????"..."uit saya ok je ni...nape...cikgu nampak saya mcm tak ok ke?...saya tak dmm apa pun...nape cikgu???"....

pelik aku tengok dia...ok jerkkk..tak de apa2 yang salah...sihat jerk...tiba-tiba dia keluarkan 3 helai kertas....kertas tu ada 89%, 94% dan satu lagi 90%.....result paper July tempoh hari...dia dapat 3A1...."timer kasih cikgu...saya tak lupa tunjuk ajar cikgu tempoh hari...saya kongsi jugak dengan budak2 ni..."

Ya Allah syukur kehadrat ilahi....aku berjaya bantu sorang student yang dulunya sangat sedih dengan diri sendiri....GTP arap dia akan berjaya then jadi budak SKOR SEMPURNA 2010 nanti. INSYAALLAH....

No comments: